Cik maksā nomazgāt automašīnu? £5,000!
Pols Daltons (Paul Dalton), automašīnu “skaistumkopšanas salona” īpašnieks, ne bez iemesliem apgalvo,
ka viņš ir pasaulē vislabākais mašīnu mazgātājs. Tiešām, neskatoties uz to, ka nomazgāt,
žāvēt un nopulēt automašīnu viņa firmā
Miracle Detail («Gabaliņš no brīnuma»)
maksā 5,000 mārciņu (ap 7060 Eiro), klientu viņam netrūkst.
Daltona slava kļuvusi tik liela, ka pēdējo mēnešu laikā viņš sāk izbraukt no Lielbritānijas,
lai izpildītu pasūtījumus citās Eiropas valstīs un ir jau saņēmis pasūtījumu no Krievijas.
Savu darbu Daltons sāka 13 gadu vecumā ar spaini un švammi rokās. Tagad , pēc 17 gadiem, viņš ir pasaulē slavenākais mašīnu mazgātājs,
kura klienti ir visslavenākie un visbagātākie cilvēki. Piemēram, nesen viņa pakalpojumus izmantoja roka dziedātājs Rods Stjuarts,
kurš atdeva salonā savu Ferrari Enzo, kas maksā gandrīz 900 tūkstošus dolāru.
Ko tad klienti saņem par šo summu? Viss process sastāv no 52 stadijām un aizņem apmēram 64 stundas.
Sākumā – attaukošana un smērvielas notīrīšana, tam seko četrkārtēja mazgāšana ar filtrēto ūdeni zem 30° C temperatūras .
Katrai mazgāšanai tiek izmantoti 4 dažādi spaiņi un 4 dažādas švammes.
Tad seko, skalošana un žāvēšana ar dvieļiem no mikro šķiedras, kuras tiek piegādātas no Austrālijas. Pēc žāvēšanas, krāsa tiek "dezinficēta" ar speciāla māla palīdzību.
Tā noņem darvu, netīrumus un koka sveķus.
Nākamais etaps – krāsas biezuma elektroniska testēšana līdz mikronam.
Pateicoties šim procesam, Daltons saprot, cik tālu var tikt, skrambu izlīdzināšanai izmantojot speciālu iekārtu pulēšanai un mikro-abrazīvu maisījumu,
kura sastāvu Daltons neizpauž.
Pēc dažām mazgāšanas reizēm un pārbaudes zem spožas gaismas pielieto īpašu Zymöl vasku, kura vienas tūbiņas maksa ir 7000 mārciņu.
Zymöl vasks sastāv no 73% Karnaubas vaska, kuru lasa no Brazīlijas vaska palmas Copernica Cerifera lapām.
Trīs pilnas ēdamkarotes vaska pietiek visai mašīnai. Tas ir viscietākais vasks pasaulē, to uzklāj ar roku, lai to sasildītu un samīkstinātu,
tad pulē un ļauj sabiezēt. Pēc tam atkal pulē. Tajā pašā laikā riepas un diskus tīra ar birsti un gēlu, kamēr tās kļūst gludas un spīdošas.
Gala rezultāts ir iespaidīgs – mašīna spīd, kā jauna monēta. Bet kur patiesībā ir lietas būtība!?
Jo tiešām – pāris reizes tiksi zem lietus un mašīna ir atkal netīra? Ne kādā gadījumā! Lietus pilieni vienkārši notek.
Pēc šādas apstrādes efekts saglabājas veselu gadu. Tikai reizi nomazgā un mašīna izskatās kā jauna.
Pēc The Gardian materiāliem.